måndag 11 april 2011

Turkisk yoghurt med vit choklad och färska bär

Detta är definitivt en av de enklaste desserter som jag någonsin har gjort och samtidigt så är det otroligt gott!!


För fyra portioner behöver du:
4 dl turkisk yoghurt
200 g vit choklad
4 dl blandade bär till exempel blåbär, jordgubbar, hallon eller vinbär

Du kan börja med att riva chokladen fint. Den vita cokladen ska sedan blandas ner i den turkiska yoghurten och blandningen ska därefter fördelas i fyra skålar eller glas. Jag valde att presentera desserten i glas för att jag tycker att det är en fin presentationsform. När du har fördelat blandningen i glasen kan du garnera med de skölda färska bären och eventuellt med lite extra vit choklad.



Detta är en väldigt enkel dessert som alla kan lyckas med och i lördags blev den väldigt uppskattad av mina fina gäster som jag hade äran att spendera kvällen med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar